[Valid Atom 1.0] INSPIRASI JIWA KACAU: Bangang jadi bengang

Jumaat, 30 Oktober 2009

Bangang jadi bengang




Gunakan kanak-kanak ini untuk memudahkan anda menyalin fail..he..he..









Adegan 1.

Lokasi : Kedai Racun dan Obat untuk tanam-tanaman Ah Lee.

" Banyak beli racun Pok Mat?..Pembantu kedai bertanya..
" Biasa le..rumpai banyok sekarang ni..kan baru lepas hujan? Pak Mat Jawab..
" Tanam apa kat kebun sekarang ni ? Tanya pembantu kedai
" Aku buat tanaman kontan jer sekarang ni..nak tanam lain dah tuwe?..Sambil cangkung Pak Mat belek tong racun..
" Isk..pehal mahal racun ni..dulu seringgit jer setong aku beli?..Pak Mat tak puas hati pulak..
" Isk..biasala sekarang ni..semua naik  Pak Mat.."..jawab pembantu selember..
" Ye la..tu aku tahu,..tapi berat la aku macam ni..nak beli benih lagi..isk..Pak Mat mengeluh.
" Tak pe Pak Mat..Pak Mat cuba tanaman yang diusahakan secara gilang gemilang oleh kawan saya ni..tak yah guna racun tak yah guna benih!..Pembantu memberi jalan
" Ade ke tanaman macam tu ?..Pak Mat heran
"Ade..Pak Mat tanam pasu bunga..gerenti jimat!! tidak semena-mena Ah Lee yang dari tadi mendengar terlondeh seluar Lee nya..

Adegan 2.

Dalam sebuah rumah..sedang suami tengah sedap hembus rokok..
" Abang ni semenjak dua tiga hari ni makin kuat merokok..tak sampai sejam dah 2 kotak saya tengok?..Isteri menegur..
" Isk..mana ade kan abang hisap sebatang jer ni.." Suami jawab selamber..
" Sebatang awak kate..Tu..tengok dalam X-ray tu penuh..sape isap?..Isteri tak puas hati
" Awak ni..Ade awak nampak saya masuk 5 batang sekali dalam mulut?..Kan sebatang jer..jadi mana ada logik awak kate saya kuat merokok!..Jawab suami menyebabkan isteri telah bersiap sedia pasang kekuda untuk melakukan serangan..

Adegan 3.

Selepas Jam 2 pagi..di dalam balai Polis..
" Encik..nak buat repotla..Seseorang bertanya..
" Ha..repot ape pulak memalam ni..lembu hilang?,,tanya polis bertugas
" Tidak..saya nak repot pasal namala encik.. seseorang tadi terus menjawab
"Apa hal pulak..nama encik tak betul ker?..Polis terus bertanya..
" Bukan ..nama saya dalam ic lain..tapi tulis kat batu nesan masa saya keluar kejab tadi lain..lagipun tarikh pun salah encik.. saya mati 28hb..depa tulih 25hb..bukan ape..payah nak claim insuran dan khairat kematian nanti.. " Jawapan itu menyebabkan Polis tadi tersalah pegang pistol yang tidak sepatutnya..

Adegan  4.

Dalam Kelas darjah 3 sebuah sekolah..

" Asraf..kalau saya bagi awak 3 ekor kambing dengan 2 anak kambing..berapa jumlah semuanya? Tanya cikgu Zabedah..
" Sekejab cikgu..saya nak bukak kasut dulu"..jawab Asraf..
" Isk..kenapa pulak..Cikgu hairan
" La..saya kan cacat ..jari tak cukup sifat..kena kira guna jari kaki la cikgu?.. Cikgu Zubedah terduduk kerana telah terdera seorang kanak-kanak OKU..

Lakasi : Sebelah kelas tadi selepas rehat..

" Helmi..jika saya bagi kamu 4 ekor kambing dan 2 ekor anak kambing..berapa jumlah kamu dapat? Cikgu Zabedah masih dengan soalan matematiknya..
" Lapan cikgu..!! Helmi jawab dengan lancar dan yakin..
" Isk..kamu ni..salah tu..ok lagi sekali..jika cikgu bagi kamu 4 telur ayam dan 2 telur itik..berapa kamu dapat?
" Enam cikgu..!! Helmi memberikan jawapan
"La..betul pulak..ok..lagi sekali..jika 4 ekor kambing dan 2 ekor anak kambing cikgu bagi pada kamu..berapa kamu dapat?.. Cikgu zabedah tak puas hati..
" Lapan la cikgu.. Jawab Helmi lagi..
"Macam mana pulak kamu boleh jawab kejab betul kejab salah ni..cuba kira betul-betul..Cikgu Zabedah tak pueh hati..
" Memang la jadi lapan cikgu..pasal kat umah saya dah ada 2 ekor kambing..Jawab Helmi dengan tenang...

Kategori meneka dalam kesamaran oleh Ib tidak rizal..

- Bahu apa kalau dilanggar akan menyebabkan kecederaan pada orang lain.. Bahu jalan la..sebab kalau kita terbabas ker..atau terjatuh dari bahu jalan..kita pulak yang cedera..bahu jalan tetap ensem

- Percayakah anda ..jika kita hantukkan kepala kita pada dinding dengan gegaran 5.3 skala Richer sebanyak 3 kali..kali ke empat kita mesti tidak sakit lagi..Jika tak percaya..CUBALAH..jangan memalu...

Jumpa lagi

0 comments:

Catat Ulasan

IKLAN ..kena wat ape?he.he..

Related Posts with Thumbnails

DAFTAR ADSENCE MUDAH DAN CEPAT

PAYPAL TAWARAN TERBARU..cubak..cubak

Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

SENI PERTUKANGAN WAJAH INSPIRASI

Terdapat ralat dalam alat ini

INSPIRASI TEAM

IKLAN..Buat macam biasa ye

INSPIRASI SAMAN MENYAMAN

Terdapat ralat dalam alat ini