[Valid Atom 1.0] INSPIRASI JIWA KACAU: CRITERA JIWA KACAU versi 5

Selasa, 17 November 2009

CRITERA JIWA KACAU versi 5


Masih dikawasan tempat kerja Suami..

" Ko nak jadi tajuk utama berita perdana tak esok".. Suami bangun sambil merenung remaja penjual Tintet itu.
" Ok gak tu bang..berita ape".. Remaja berminat nak tahu..

" Seorang remaja ditemui mati akibat dipaksa makan rantai motor"..Suami dah hilang punca kemarahan.
" Errr..dengar macam kawan saya panggil tu..oklah bang.." Remaja cepat-cepat melangkah pergi hingga putus selipar Taiwan yang dipakai.

" Huih!! Ni semua bikin lambat aku nak balik..pembuat motor pun lain kali buat la Spoket rantai ni bulat jer,,tak yah tajam-tajam, senang aku nak pasang".. Suami membebel seorang diri sambil terkial-kial memasang rantai motor..

" Assalamualaikum..rosak rantai ker bang" Tiba-tiba mamat yang ditemui dalam pejabat tadi muncul semula.

" Tak lah..tengah isi minyak ni.." Jawab suami semacam mengucing mamat tersebut.

" He..he..nak senang pasang rantai kena bukak plat belakang bang..baru senang" Mamat tunjukkan cara.
" Iye ker..tak pernah belajar pun, ape lak kaitan rantai motor dengan plat belakang" Suami ingin tahu.

" Itu lah abang tak tahu.. saya ni  40 tahun pengalaman tukar rantai..rantai bini saya yang dia pakai sekarang ni sayalah yang tukar, begitu juga dengan rantai mak saya, tengok rantai saya dah tahu mahal ke murah"..Mamat tersebut membebel sambil bukak skru plat belakang..Suami hanya memerhatikan sahaja gelagat mamat tersebut sambil menahan angin marah dalam badan..



- Rantai emas milik isteri mamat tadi sebelum












- Rantai milik isteri mamat selepas..












" Ok..sekarang abang angkat motor ni dari belakang sambil saya masukkan rantai ni.."Mamat mengarahkan suami agar menurut segala perintah.

" Ha..kan dah masuk..nah!! sekarang abang pasang semula skru plat tu sambil saya ketatkan rantai ni.." Tanpa membantah suami tadi telah bertindak mengikut arahan.

" Siap pun.. betul tak saya kata" Mamat tadi berkata sambil kesat kotoran pada bahagian bawah kusyen motor..

" Isk..pelik aku.." Suami tiba-tiba mula menyoal..

" Pelik ape lagi..moto abang ok dah ni.." Mamat tadi cuba menolak soalan yang diberi.

" Pasang rantai, tiba-tiba bukak plat belakang ape kejadahnya?..Suami meneruskan soalan..

" Apelah abang ni..kan abang angkat motor dari belakang..kalau plat tak ditanggalkan, nanti patah pulak..isk..is.." Mamat memberi jawapan meyebabkan suami terduduk bukan kerana penat..tapi kerana tidak terfikir .....


Suami telah selamat sampai dirumah..

" Macam mana kerja ni bang" Isteri bertanya sambil melihat suami menongkat motor.
" Ala..biasa ler..tempat baru, budak macam mana sekolah" Suami tanya sambil buat aksi spiderman atas moto..

" Jenuh jugak ler pujuk, takut duduk kelas..yang seronoknya mak budak dengan budak sama ramai dalam kelas tu?..Isteri menjawab sambil toleh kiri kanan takut ada orang terlihat aksi Spiderman suaminya..

" Ok le tu..leh mak bapak belajar sekali..bukan senang nak dapat masuk sekolah tadika ni..makan pree lak tu".. Suami menjawab sambil menukar aksi kepada kuak rama-rama pula diatas moto.

"Eh..tu macam tok Seman tu.."..Isteri telah memotong angan-angan suami yang tengah aksi ambik lap 180km/j sambil korner melintang cecah telinga kat tar jalan..

" Mu kena tulung ambo gak ni..lembu ambo nok beranok lagi ni.."..Tok Seman mengarah..

" Asyik beranak jer lembu tok ni..mesti lembu tok seman ada ambik pakej " mari beranak ramai-ramai tahun ini".. Suami cuba buat lawak lepat pisang sambil menjeling manje pada isterinya..

" Isk..benih molek..tengok pulok sapo tuwenyooo.. Tok Seman cuba banggo diri..

" Jab Tok Seman, saya belum semayang asar lagi ni..tunggu jab aa" Suami meluru masuk..

Ha..anda dah semayang Asar ke belum.. he..he.. Jangan lupa lak..

Kisah ini bersambung lagi.. Tunggu!!!!!!!



0 comments:

Catat Ulasan

IKLAN ..kena wat ape?he.he..

Related Posts with Thumbnails

DAFTAR ADSENCE MUDAH DAN CEPAT

PAYPAL TAWARAN TERBARU..cubak..cubak

Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

SENI PERTUKANGAN WAJAH INSPIRASI

Terdapat ralat dalam alat ini

INSPIRASI TEAM

IKLAN..Buat macam biasa ye

INSPIRASI SAMAN MENYAMAN

Terdapat ralat dalam alat ini