[Valid Atom 1.0] INSPIRASI JIWA KACAU: CRITERA JIWA KACAU

Khamis, 5 November 2009

CRITERA JIWA KACAU


Critera bermula dengan kehadiran sebuah keluarga yang baru dipindahkan ke situ. Keluarga ini tidaklah sebesar mana, cukup senarai ahli untuk dipanggil keluarga..ada suami,isteri dan anak, manakala kenderaan yang digunakan layak dipanggil keluarga angkat sahaja kerana belum abis edah dengan Bank..

Kehadiran mereka macam biasa disambut secara sederhana oleh jiran-jiran dengan mengadakan kenduri doa selamat dan kenduri selamat datang 14 hari 11 malam setelah ditolak 3 hari kerana kenduri tak aci kerana lupa jemput tuan rumah..

Setelah habis kenduri..

" Bang, esok abang cuti lagi kan..teman saya gi Salon? Isteri mengajak..
" Petang sikit bolehlah, pasal pagi abang dah janji dengan  Wak Seman nak tengok lembu dia bersalin? Suami berjanji..
" Aik..sejak bila pula abang jadi bidan ni.. Isteri dalam kepelikan dan hampir trauma..
" Bidan ape pulak.. Wak Seman kata ajak tengok..tengok jer lah..bukan wat apa pun.." Suami menjawab..

Lokasi  dibandar kampung tersebut lah

Setelah suami ambil side parking, mereka berdua pun mencari-cari dimana kedai Salon, maklumlah tak biasa lagi dengan bandar tersebut..tiba-tiba suami.teringat yang keretanya belum diletak tanda parking, dengan serta merta suami tadi pergi semula ke keretanya untuk mengelakkan kereta mereka jadi seperti ni..














Nama kedai dipilih
Mei Ling  Unisex Salon - Perkhidmatan kami banyak lo..Cuci gambar ale, Insulan keleta ale, buah-buah han
                                       ada kalau mau..lagi air tebu pun ale juai, tayar keleta mau leper muleh..cuci lambut
                                       kilat lambut,buang lambut..haiya..sendili baca loo..

" Selamat datang..sila masuk..luduk..luduk..luduk pecuma tak pelu bayar..apa mau " Amoi cina itu tanya..
" Mau potong rambut sikit la Amoi..dah panjang sangat..tak selesa.." Isteri berkata..
" Haiya..Insuran keleta tak mau?..Cuci gambar?" Amoi jual temberang..
" Tak maulah..mau potong rambut saja.." Suami mencelah untuk selamatkan budgetnye..
" Itu macam ka..ok..Luduk tengok ini pampelet..sudah pilih nanti buat ma.." Amoi serahkan pamplet..

Suami dan isteri memerhatikan isi kandungan..


- " Kalau awak pilih fesyen ni..abang cari lain" Suami mengugut isteri.
















- " Yang ni buat masalah pulak nanti..berebut dengan anak-anak nak pinjam " Suami menasihat..











" Jangan buat pasal, karang anak-anak takut dekat awak..susah lah saya nanti " Nasihat suami lagi..














Setelah hajat isteri tertunai, maka suami isteri tadi perlu balik segera kerana hari sudah malam, lagipun mereka risaukan anak-anak yang ditinggalkan . dalam perjalanan balik..tiba-tiba isteri ternampak satu iklan yang menyebabkan suaminya tersenyum sampai ke telinga..



- " Awak jangan mengada-ngada.." Isteri pula menasihat suami..

- " He..he.." Suami senyum ada makna..









Bersambung




0 comments:

Catat Ulasan

IKLAN ..kena wat ape?he.he..

Related Posts with Thumbnails

DAFTAR ADSENCE MUDAH DAN CEPAT

PAYPAL TAWARAN TERBARU..cubak..cubak

Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

SENI PERTUKANGAN WAJAH INSPIRASI

Terdapat ralat dalam alat ini

INSPIRASI TEAM

IKLAN..Buat macam biasa ye

INSPIRASI SAMAN MENYAMAN

Terdapat ralat dalam alat ini