[Valid Atom 1.0] INSPIRASI JIWA KACAU: HARU BIRU bertukar hijau

Ahad, 20 Disember 2009

HARU BIRU bertukar hijau




















A. KISAH UJIAN.

KES 1.
" Eh.. ko tak belajar ke Amin, esok kan ada ujian ? Emak membebel..
"Belajar ape pulak mak.." Amin pelik lalu bertanya..
" La..esok kan ko ade ujian, belajarlah ape yang patut, karang tak lulus macam PMR lepas, tak payah nak mengulang lagi...ESOK MAK JUGAK YANG SUSAH NAK KELUAR DUIT..
" La emak ni..kan esok saya nak ambik UJIAN MATA ajer..nak belajar ape pulak !!... Amin menjawab..

KES 2.

" Ko ni asyik menyanyi jer ape hal..sakit telinga aku ni ni ko tau.." Selamat marah pada kawannya .

"Ala rilek la bro..esok aku ada ujjian suara, tengah praktik la ni..takut tak lepas pulak..naya aku " Kata kawannya.

Kes 3.

" Mat, esok teman aku gi pepustakaan, malu pulak aku nak gi sengsorang tua-tua ni.." Kata Din.
" Aik..tak penah-penah ko gi pepustakaan ni..ape hal.." Mat berasa lapar dan hairan.
" Nak cari buku rujukan la sikit, minggu depan aku ada ujian.." Din menjawab.
" Ujian ape pulak..bila masa pulak ko sambung belajar ni..kan ko hari-hari keje ngan aku ". Mat terus hairan.
" La..kan aku nak ambil lesen, minggu depan ada ujian memandu ..kenalah study hard.. Din berkata..

B. SAKIT JIWA

Kes 1.

" Ko buat ape tu Mus,siap kira denga kakelater sekali tu " Rakan sebilik bertanya..
" Kan aku tengah baca kamus ni..ko tak nampak,esok kan paper B.I.  " Mamat berkata.
" La..aku ingat ko tak yah pakai Kamus !!  sebab bapak ko dah nama Kamus.." Rakan selambe nak kena penampar.

Kes 2.

" Bang sekor kerbau  berapa harganya, nak buat kenduri la "..tanya seorang Kelastemer..
" Tengoklah, bergantung pada saiz tanduk dan badan "..Jawab penternak dan nelayan berjaya.
" Isk..payah lah kalu gitu bang..tak de cara lain ker, lagipun bahaye la " Kata Kalestermer itu.
" La..bahaya ape pulak," Penternak dan nelayan berasa hairan..
" Iyerlah..nak kena gantung kat tanduk kerbau, saya ni saiz XXL, mau patah tengkok kerbau tu..



















Kes 3.

" Ha..kambing yang tu bang..nampak sihat dan gemuk sikit.. " Kata Rahman pada tuan kambing..
" Nak sembelih terus ker .. " Tuan kambing berkata sambil cuba menangkap kambing yang dipilih.
" Iyerlah bang..siap lapah sekali..saya mana pandai.." Rahman berkata ..

Setelah sejam berlalu..

" Ha..siap pun..aku bagi ko RM450 jer sekor ni.."..Tuan kambing berkata..
" Isk..ape pulak sekor bang..saya nak sekilo jer.. Rahman berkata menyebabkan tuan kambing mula asah pisaunya..


C. KUMPULAN MUZIK.

Kita lihat pula senarai nama-nama kumpulan muzik dari Indonesia ..

Yang telah ada..

1. Dewa

2. Dewi

Yang sedang ditubuhkan..

1. Jin tanah

Yang telah ada.

1. Wali















Yang sedang ditubuhkan

2. Ustaz

Yang telah ada.

1. Gigi

Yang sedang ditubuhkan

2. Telinga




















Yang telah ada

1. Radja

Yang sedang ditubuhkan

2. Sultan.

Yang telah ada.

1. Padi

Yang sedang ditubuhkan

1. Beras NASIONAL.

Yang telah ada

1. Ungu

Yang sedang ditubuhkan

2. Kuning air dan hijau pucuk pisang.

Yang telah ada.

1. Keris patih.

Yang sedang ditubuhkan.

1. Lembing diraja

Yang telah ada.

1. Cokelat.

Yang sedang ditubuhkan

1. Kek lapis

Yang telah ada

1. Peterpan

Yang sedang ditubuhkan

1. Ben10

Yang telah ada.

1. Ada band

Yang sedang ditubuhkan

1. Tiada Band.

JUMPA LAGI..


0 comments:

Catat Ulasan

IKLAN ..kena wat ape?he.he..

Related Posts with Thumbnails

DAFTAR ADSENCE MUDAH DAN CEPAT

PAYPAL TAWARAN TERBARU..cubak..cubak

Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

SENI PERTUKANGAN WAJAH INSPIRASI

Terdapat ralat dalam alat ini

INSPIRASI TEAM

IKLAN..Buat macam biasa ye

INSPIRASI SAMAN MENYAMAN

Terdapat ralat dalam alat ini