[Valid Atom 1.0] INSPIRASI JIWA KACAU: GEMPAR..PENYANYI NAK TERJUN..

Rabu, 28 April 2010

GEMPAR..PENYANYI NAK TERJUN..


Fazrin Fahmi seorang penyanyi peringkat Pra Sekolah dilihat sugul, mugul dan monggol di tepi sebatang pokok ketapang sambil menanti seseorang.. 

" Sorilah Rein..aku lewat sikit..bini aku suruh basuh kain tadi " Kata Shamudi bin Kedi..

" Tak per..aku pun baru jer sampai " Fahmi bercakap dengan lemah longlai..

" Pehal ko panggil aku ni..ade masalah ker ?..Tanya Shamudi bin Kedi..

" Gini..anak Kedi..ko tau kan.aku sekarang ni..kurang show..pendapatan pun tak menentu..teruk dah aku ni..banyak hutang lum bayar lagi...." 

" Isk..ko ni..kalu lum bayar memanglah hutang namanya.." Jawab Shamudi bin Kedi menyebabkan Fazrin Fahmi mula nak BERTUKAR.. 

" Ala..rilek la..aku nak cetuskan suasana ceria ni.. ok teruskan.." Shamudi mula memujuk rakannya..

" Aku nak pendapat ko ni..aku ingat nak terjun la..aku rasa itu jer satu cara nak selesaikan masalah aku ."..

" Ko ni biar betul Rein..ko ingat perkara agama ni leh buat main-main..ko tak ingat dosa ker..Kita ada ugama Rein..jgn jadi org tak berakal..susah sikit..terjun..susah sikit terjun.. " Shamudi bin Kedi mulakan mukadimah ceramah tanpa memberi salam..

" Abis tu aku nak buat macam mana..sesak dah ni..Ko tengok keadaan aku ni..nak balik rumah pun malu..18 taun tak bayar sewa ko tau.. Rungut Fazrin Fahmi..

" Ah..aku tak setuju..biar sesak macam manapun..mesti ade jalan terbaik..ko jangan buat perkara mungkar tu Rein..nabi tak ngaku umat ko tau tak..aku sanggup putus sahabat kalau ko nak terjun gak ."  Shamudi bin Kedi  meneruskan ceramahnya sambil tangan disandar pada pokok manakala sebelah lagi digunakan untuk mengikut gaya Karam Singh Walia..  

" Woi..yg ko merepek siap beri ceramah ni pe hal..aku nak terjun ke dunia perfileman la..bukan nak terjun bangunan " Fazrin Fahmi mula marah pada rakannya yang baru nak bertukar jadi Ustaz..

" Hampeh!!! Ikut ko lah..aku nak balik sambung basuh pinggan..karang bini aku marah lak..cittt!! Shamudi bin Kedi melompat pergi tanpa menoleh kebelakang lagi....

0 comments:

Catat Ulasan

IKLAN ..kena wat ape?he.he..

Related Posts with Thumbnails

DAFTAR ADSENCE MUDAH DAN CEPAT

PAYPAL TAWARAN TERBARU..cubak..cubak

Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

SENI PERTUKANGAN WAJAH INSPIRASI

Terdapat ralat dalam alat ini

INSPIRASI TEAM

IKLAN..Buat macam biasa ye

INSPIRASI SAMAN MENYAMAN

Terdapat ralat dalam alat ini