[Valid Atom 1.0] INSPIRASI JIWA KACAU: YANG DIKATAKAN bangang

Isnin, 19 Oktober 2009

YANG DIKATAKAN bangang

Lampu isyarat

Dua orang pelajar Taski yang berjiran telah mengambil keputusan untuk berjalan balik kerumah kerana kedua ayah mereka lewat tiba.. tiba di persimpangan jalan pelajar satu telah berkata
" Nanti..emak kita pesan,kalau nak melintas kena tunggu lampu isyarat dulu"
"Emak aku pun cakap cenggitu jugak..abis macam mana ni..kena tunggulah " Sahut pelajar 2.
"Kita tunggu ajerlah lampu isyarat ni.."
agak lama menungu disitu..tiba-tiba guru kelas mereka yang kebetulan motor pancit lalu disitu
"eh!! awak berdua kenapa tak jalan lagi"
"Kami tunggu lampu isyarat la cikgu..jawab keduanya dengan lontaran suara menggunakan D minor..
"isk..kat kampung ni mana ada lampu isyarat..dah cepat ikut cikgu,,kalau nak ada pun taung depan baru nak mula buat....

Kedai runcit.

Pak pandir tiba-tiba keluar dengan marah-marah dari dalam sebuah kedai runcit..
Lebai malang yang kebetulan nampak telah bertanya pak pandir.. " ko ni apa kes?".
" aku nak beli gas..bini aku nak masak .."
" dah tu..apa maselahnya.."
" dia tak bagi aku beli pulak sebab aku tak bawak tong.."
" memang la ko kena bwk tong gas baru boleh beli.."
" ala..selalu aku beli barang  isi dalam plastik boleh jer..apsal kedai ni tak leh pulak..bukan payah tuang jerlah gas tu dalam plastik..itu pun tak nak..malas tokey tu.,geram aku!! Lebai malang terus terduduk sambil menahan kentut.

Minyak

Petang, diseberang jalan berhampiran longkang..
" Aku ingat kena tipu ler beli motor ni " Rungut mangkuk A.
" Pasal Pulak, aku tengok ok jer  " Tanya Mangkuk B.
"  Tu la ko tak tau..semalam aku isi minyak RM2..petang ni aku kena tolak pasal minyak abis..puas aku cari dimana bocor.. tak jumpa-jumpa jugak ?..Jawab Mangkuk A sebelum dibaling dengan mangkuk cawan oleh mangkuk B.

Anak Ayah

Perjalanan dari Kedah ke Selangor memakan masa yang panjang dimana semua ahli keluarga pemandu Proton saga jenis kereta kebal tertidur..tiba-tiba
"Alamak..minyak nak abis pulak !! Nyesal tak isi kat Slim River tadi !! Sungut ayah mengejutkan semua yang sedang lena diulit intan..
" Ala..tak per ayah..Amin ada "..jawab anak kedua sambil menyeluk kocek
" Ada apa..orang cerita pasal minyak ni "..Ayah cuba menyoal..
" Ni minyak angin atok kasik..guna lah dulu "..jawab si anak sambil dijeling oleh ibu dan ayah..

Sound

Tiba-tiba datang seorang pelanggan melulu masuk ke kedai..
" Bang Sound ada ?' Dia bertanya..
" Ada..kat depan tu "..Jawap
" Murah sikit tak der ker bang ".. Dia meminta..
" Tak ade la..itu jer yang ade? jawap lagi..
" Nak pakai untuk laptop jer bang..kasi murah lah sikit ?"..Dia mulakan..
" Murah !!nak free pun ader ?"..jawapan nak mengena
" Kat mana bang.."?.. Dia mendesak..
" Tu..ko gi lempang lapan kali tokey kedai runcit tu..nanti dapatlah ko " Sound" percuma..

Geng kutuk kereta Proton..sekadar hiburan ..jangan saman !!!!!!!!

" Kalau ko beli Proton juara aku tak nak mengaku ko sebagai kawan..kita putus sahabat,lagipun ko tu dah lah tak ensem, pakai kete tu bertambah buruk ko tau !!!


" Aku bukan tak nak beli kete Savvy tu..masalahnya nanti aku tak tau mana depan mana belakang ?.."


- Kenapa Proton Tiara kekadang dipanggil kereta cacat?.. Sebab Skru tayarnya cuma ada tiga bukan empat seperti kereta lain.

- Ini pula cerita yang disampaikan oleh Mat Jawa,semasa dulu dia ada membantu kawannya yang baru sehari membeli Proton Tiara baru  tersangkut ditengah-tengah bandar Seremban, kerana Gear tercabut..Nasib baik kawannya itu tak bawa batang gear gi ketuk kepala Salesman itu..


- Jika di perhentian Tol, anda lihat pemandu Proton didepan buka pintu untuk ambil resit Tol atau membayar Tol, itu menunjukkan terdapat kecacatan pada cermin tingkap proton tersebut seperti cermin tak leh naik..cermin naik secara senget..malah ada lagi kes berat..orang sebelah pemandu atau penumpang belakang kena turun bukakkan pintu..



Apapun itu adalah cabaran yang Proton perlu hadapi..






0 comments:

Catat Ulasan

IKLAN ..kena wat ape?he.he..

Related Posts with Thumbnails

DAFTAR ADSENCE MUDAH DAN CEPAT

PAYPAL TAWARAN TERBARU..cubak..cubak

Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

SENI PERTUKANGAN WAJAH INSPIRASI

Terdapat ralat dalam alat ini

INSPIRASI TEAM

IKLAN..Buat macam biasa ye

INSPIRASI SAMAN MENYAMAN

Terdapat ralat dalam alat ini