[Valid Atom 1.0] INSPIRASI JIWA KACAU: SKETSA KISAH PENGORBANAN AIDIL ADHA

Rabu, 25 November 2009

SKETSA KISAH PENGORBANAN AIDIL ADHA


- Anak - " Ha..mari-mari nak kena sepak!!

Ibu - " Isk..sabar anakku..sabar.. kan Mummy dah terangkan malam tadi.. Inilah pengorbanan Mummy anakku ..sabar..sabar

Anak- " Tidak Mummy..aku tidak mahu jadi yatim..aku masilh kecil"..

Ibu- " Tidak anak..tidak!! Mummy dah berjanji, biarlah tahun ni Mummy jadi korban..tiap tahun Mummy tunggu giliran..asyik mengandung jer..Mummy dah nekad!!..

Anak-" Mummy..jangan tinggalkan daku.."..

2.

  - " Ingat Tommy  ..bila i tiada disisimu lagi. ingat segala janji kita..jangan makan keturunan lembu."
 - " I tak mau dengar !!!".
- "Ala..tak pe la..inilah pengorbanan I paling besar U know..
- " I tak mau dengar !! ".
 -" You pun tahu Tommy..inilah cita-cita I selama ini..setiap tahun I tunggu dipilih..inilah saat paling gembira dalam hidup I ..
- " I tak mau dengar !! You tahu betapa cintanya I pada U.. I tak mau dengar semua alasan U.. I keciwa dengan U..

3.

  -" Rasanya macam ada orang nampak jer aku nyorok kat sini..isk..isk.. ?.."

4.

  - Kena Kontrol kecantikan ni..moga-moga tak jadi korban aku tahun ni..ehem..ehem..

5.

  Bang..bang.. pilih saya bang.. pilih saya bang.. saya kurang lemak baik untuk kesihatan..bang..ala..bang..pilih la saya..

6.

  - Selamat dah kot lepak tempat tinggi ni.?.hui..penat giler kena kejar tadi.. Cilake budak tu dibaling selipar..nasib baik tak kena Jambul aku ni..Isk..penatnye..

7.


  - Ingat Fauzi..jangan gerakkan kaki kau bila tuan kita datang nanti..Kontrol kaki tu biar nampak macam patah..Fokus pada muka..buat-buat sakit..ingat pesan aku..Tu la aku dah pesan,,jangan makan banyak, ko degil..tengok aku..kurus tak jadilah bahan korban..

- Ok..ok....aku tengah kontrol la ni..emmmm..emmmm..

8.

  - Mana aku nak nyorok ni.. Sekulah ni nampak kosong jer..Oh..lupe.!!.cuti sekulah sekarang ni..patutla telah berlaku kekosongan murid..

9.


  - Ingat Yang.. mereka datang jer, kita berpecah..lari sekuat hati..

- Baik bang..harap pelarian kita nanti berjaya hendaknya..

- Abang pun begitu juga..nanti jumpa kat tempat biasa ye ling..ingat dalam perigi lama Pak Leman..tunggu sampai abang datang tau..

- " Kalau tak selamat macam mana?

- Isk..jangan cabul mulut tu. ingat teknik dan falsafah pelarian yang abang ajar ari tu .Kiok !! Kiok!!

10.

  - Cuba tengok lidah saya ni bang..kan ada penyakit kuku dan mulut ni..cuba tengok..nampak tak bang.. Tak baik bang bagi orang makan lembu sakit..tak dapat pahala..malah dapat dosa tau !!

11.

  - Rapat..rapat kalau nak kena tanduk !! cuba rapat..cuba ler !! Uhhhh..bummm!!!

12.

  - Nampak gayanya jadi korban jalan raya ajerlah aku kali ni.. aku kate dah bawak naik lori..Buduh sungguh manusia ini !!! Aduh mummy..sakitnye..


13.

  -He..he.. aku selamat..aku selamat..yEAHAAA!!



JUMPA LAGI.

0 comments:

Catat Ulasan

IKLAN ..kena wat ape?he.he..

Related Posts with Thumbnails

DAFTAR ADSENCE MUDAH DAN CEPAT

PAYPAL TAWARAN TERBARU..cubak..cubak

Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

SENI PERTUKANGAN WAJAH INSPIRASI

Terdapat ralat dalam alat ini

INSPIRASI TEAM

IKLAN..Buat macam biasa ye

INSPIRASI SAMAN MENYAMAN

Terdapat ralat dalam alat ini