[Valid Atom 1.0] INSPIRASI JIWA KACAU: CRITERA JIWA KACAU ver 6.

Khamis, 19 November 2009

CRITERA JIWA KACAU ver 6.


" Isk..lama pula kena tunggu..Lembu aku tak sabar-sabar nak beranak dah tu.." Rungut Tok Seman seorang diri sambil mencangkung menunggu ketibaan Sang Suami..Tiba-tiba Tok Seman terlihat sesuatu didepannya..

" Eh!! Pe benda pulak tu..nak kate taik lembu, tengok dari saiz  dan rupa memang bukan.." Tok Seman kehairanan sambil duduk didepan "benda" tersebut..

" Bau pun tak macam taik lembu ler.." Tok Seman ambik bau benda tersebut sambil meniarap..

" Hah..rasa pun bukan..dah sah!! Memang Sah!! ..Cilake mane ler pulak "membuang"  kat sini, kurang gula sungguh manusia ni..nyaris aku tak terpijak harta dia.." Tok Seman marah-marah sambil menjauhkan diri dari 'Benda" tersebut..

" Sori Tok Seman terlewat sikit.. bini suruh beli gule dulu" Suami berkata sambil Willi tayar belakang untuk ambil side parking motornya..

" Tak pe lah..dah jom.. kesian lembu aku tu..lame dah tunggu" Tok Seman berkata sambil bergerak ke muzium lembunya..

" Bau ape ni Pak Seman..Macam...." Suami terhidu bau kureng pada Tok Seman..

" Tadi aku jumpe "seketul" nyaris aku tak terpijak..Cilake mane pulak datang membuang dekat kandang aku ni..dah lah. Jom..".. Jawap Tok Seman menyebabkan Suami menjarakkan diri darinya..

" Huh!! Pakai Subang Emas lembu Pak Seman yang ni"..Suami terkejut sambil membelek subang pada telinga lembu yang beriya-iya nak beranak itu..

" Isk..Ko ni.. zullian jer tu..bukan emas betui..inilah harta yang aku ada..apa salah aku hadiahkan barang kemas sikit." .Jawap Tok Seman sambil berbisik takut lembunya dengar..

Setelah urusan perbidanan selesai dengan penuh tamak ninah dan bijak sana..

" Nah..ambik ni.." Tok Seman berkata sambil masukkan terus  duit dalam pokek baju Suami..

" Isk..tak pe lah Pak Seman....banyak ni.". Suami menolak tapi mesra..

" Banyak ape..Lima hinggit jer tu.." Jawab Tok Seman menyebabkan suami hampir terduduk..

" Eh..Awal lagi ni..kita singgah minum dululah" Jerit Tok Seman sambil memegang kariel belakang motor  dengan kemas dan tegap pada suami yang memecut 193kmj dijalan berliku serta berlubang itu..

" Ok..Ok.." Jawab Suami cepat-cepat untuk mengelakkan telinganya disembur dengan air kumpahan mulut Tok Seman.

" Bagi Nescafe ais kurang masin satu.." Tok Seman mula memesan minuman.

" Saya..bagi Tea O kurang sambal ye." . Suami pula mengoder minuman kesukaannya..

Belum pun sempat Tok Seman menghirup Nescafenya..tiba-tiba..

" Tok..tolong tok..tayar pancit la.." Usin Jongkang jongkit membawa kabar buruk..

" Ko ni Usin, pantang tengok aku senang..kat mana ? Tok Seman dah nak dimasuki angin..

" Kat simpang  depan ni jer tok...boleh nampak dari sini...entah langgar ape tah..tiba-tiba pancit.." Usin berkata sambil kesat peluh serta membetulkan kedudukan jambul ayamnya..

" Ko ni pun satu..kan aku dah pesan dari dulu lagi, nak kemana bawak tayar spare..kalau pancit senang..ini tidak..seburuk-buruk kete KE30 aku tu..tayar spare tetap aku bawa ko tau.." Tok Seman mula membebel pada Usin sambil gulung rokok daun tembakau Jawanya..

" Yang mana satu kete ko Sin..tak nampak pun" Suami tiba-tiba bertanya sambil tertinjau-tinjau ke lokasi kejadian..

" Tu..yang kuning tu.." Jawap Usin menyebabkan Suami dan Tok Seman tergigit gelas memasing..
















Bersambung..

0 comments:

Catat Ulasan

IKLAN ..kena wat ape?he.he..

Related Posts with Thumbnails

DAFTAR ADSENCE MUDAH DAN CEPAT

PAYPAL TAWARAN TERBARU..cubak..cubak

Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

SENI PERTUKANGAN WAJAH INSPIRASI

Terdapat ralat dalam alat ini

INSPIRASI TEAM

IKLAN..Buat macam biasa ye

INSPIRASI SAMAN MENYAMAN

Terdapat ralat dalam alat ini